Держава повинна думати, не як відібрати у людей гроші, а як заробити на реформах і програмах - Ярослав Москаленко

16 Травень, 2016 - 13:02

Передусім хотів би відмітити перші сигнали якіснішої співпраці роботи українського уряду з найвищим законодавчим органом. Ми більше року не бачили Міністра екології і зараз уже є позитивні кроки роботи самого Міністра. Двічі він вже працював з екологічним Комітетом ВР і вже у середу пройде засідання на території Міністерства екології разом з комітетом, щоб відпрацювати спільні стратегії захисту нашої екології. До речі, як результат, нині вже є мораторій на вирубку лісів. Хотів би також відмітити роботу Міністерства АПК, яке також почало серйозну співпрацю з депутатським корпусом. 

Якщо йти цією тенденцією, то нам потрібно запровадити роботу закритих засідань голів фракцій з Прем'єр-міністром і з необхідними міністрами. Згадайте нашу зустріч з Прем'єр-міністром Норвегії, який розказував теорію свого успіху. Вона полягала у тому, що у зародку він усі новели відпрацьовував з головами фракцій норвезького парламенту і потім вони разом їх імплементували у норвезьке суспільство. 

Сьогодні у нас працює місія МВФ. Ми точно знаємо, що тарифи на газ не місія МВФ встановила. Місія МВФ вимагає від нас збалансованого підходу до бюджету, щоб показати платежеспроможність нашої країни. На жаль, влада вибрала найкоротший шлях - залізти у кижені людей, піднявши їм тарифи і показавши таким чином дохідну частину нашого бюджету. Але є й інші серйозні питання, які можна було б розглянути як пріоритетні. 

Наприклад, ми є державою, яка межує з сімома країнами. І при цьому ми повністю втрачаємо транспортний і транзитний потенціал нашої країни. Для порівняння, у Німеччині наші вантажоперевізники платять 16,7 євро за 100 км пробігу, у Польщі - 37 євро/100 км, у Словаччині - 19 євро/100 км, Угорщині 11 євро/100 км, і навіть у Білорусі - 14,5 євро/100 км. Ви можете уявити, який транспортний потік йде через нашу країну? А що вони нам платять? Нуль. А які у нас дороги? Нульові. Можливо, варто було б розробити комплексну програму і побудувати хоча б 10 000 км таких доріг? Відпрацювати програму з МВФ, отримати від них кредит. Ці дороги працювали б на відпрацювання цього кредиту а потім на український бюджет. 

Тільки на тому, що ми почнемо будувати дорогу - це вже буде серйозна ін'єкція в економіку України. Запрацють асфальтні і бетоні заводи, створяться робочі місця, запрацює будівельна галузь. Дохідна частина бюджету почне формуватись з прибутку економіки, а не з кишень людей. 

Найпростіше було підняти тарифи для населення. Але виникає інше питання: яким чином дохідну частину від тарифів контролює український народ? Виявляється, левова частка прибутку від реалізації газу населення буде осідати у компанії "Укргазвидобування". І як люди це проконтролюють, хтось може дати відповідь? Ми будемо якось працювати у цьому напрямі, чи далі будемо годувати прокладки типу НАК "Нафтогаз України" чи корупціонерів з УГД, виплачуючи їм мільйонні зарплати за фейкові красиві презентації і неіснуючі виробництва? Ви просто послухайте їх риторику: всі українці мають платити, а лише вони повинні заробляти достойні зарплати.

Мене дивують народні депутати, які сьогодні йдуть на телеканали захищати цих корупціонерів і таким чином намагаються нашій групі закрити рота, що ніби-то ми хочемо очолити "Укргазвидобування". Щоб закрити мені рота, потрібно перестати красти. Ці люди мають розуміти, що  вони сьогодні захищають тих, хто вже сидить на цих потоках. Вони створили ці потоки, вони підняли тарифи, вони залізли до кишень людей і сьогодні їх навіть болгаркою звідти випиляти не можна. 

Щоб не було таких помилок, депутатська група "Воля народу" пропонує серйозно відпрацьовувати ці моменти з Кабміном і у зародку вирішувати, чи нам тарифи піднімати, чи нам дороги будувати, чи може розвивати іншу галузь, яка сьогодні дасть серйозну дохідну частину нашого бюджету. Держава повинна думати, не як відібрати у людей гроші, а як заробити на реформах і програмах.

Ярослав Москаленко